بهنوش بختیاری حذف از جشنواره فجر به چه بهايي؟!
بخشي از يادداشت سحر عصرآزاد نويسنده و منتقد سينما در روزنامه اعتماد؛ "آستيگمات" فيلمي جسور، جذاب و خوش ساخت

هرسال وقتي در همين بحبوحه دي ماه فرياد اعتراض و انتقاد فيلمسازاني كه آثارشان از حضور در جشنواره محروم شده،راه به جايي جز صفحات روزنامه ها و سايت ها و فضاي مجازي نمي برد و برخي هم اين فرياد را فروخورده و سكوت پيشه مي كنند،گروهي با توسل به يك اظهارنظر كلي، تلاش مي كنند زهر اين اعتراض ها را كم كنند.
اين درست است كه فيلم هاي ورودي هر جشنواره نتيجه سليقه "همان هيات انتخاب "با نفرات محدود و جوايز نيز حاصل "نگاه هيات داوراني مشخص"است،اما چگونه مي توان اعمال نظرهاي پنهان "برخي نهادها"و"سازمان ها"را كه گاه به بيرون درز مي كند،در اين اظهارنظر كلي، جاي داد؟
مجيدرضا مصطفوي از فيلمسازان نسل جوان سینمای ایران است كه هرچند فيلم جديدش مورد توجه اعضاي هيات انتخاب قرار گرفت اما از رقابت فجر سي‌وششم دور ماند. 
نکته قابل تامل اینکه وقفه‌ چندساله بين فيلم اول او؛"انارهای نارس" و اثر متاخرش؛"آستیگمات"، بیش از هر چیز به نفع قوام‌ يافتگي این فیلم تمام‌ شده است.
"آستیگمات" فيلمي خوش‌ساخت با سوژه‌اي جسورانه و جذاب است كه چند قدم جلوتر از فيلم قبلي او قرار مي‌گيرد.اين پختگي در رويكرد به مضمون و اجرا و بخصوص تشخیص درست ریتم درونی درام که متناسب با التهاب دوران بلوغ قهرمان نوجوان فیلم است،امتياز مهم این اثر به شمار می رود.
فیلمی كه اميد است با دريافت پروانه نمايش بتواند با مخاطب خود ارتباط برقرار كند و فتح بابی برای رویکرد به این سوژه نو باشد که نیاز مهم سینمای ایران است.

مهتاب نصير پور،محسن كيايي،باران كوثري،حسين پاكدل،هادي حجازي فر،سيامك صفري،بهنوش بختياري،حسام محمودي،محمد شاكري و نيكي كريمي بازيگران فيلم سينمايي "آستيگمات" هستند. class=
حذف از جشنواره فجر به چه بهايي؟! بخشي از يادداشت سحر عصرآزاد نويسنده و منتقد سينما در روزنامه اعتماد؛ "آستيگمات" فيلمي جسور، جذاب و خوش ساخت هرسال وقتي در همين بحبوحه دي ماه فرياد اعتراض و انتقاد فيلمسازاني كه آثارشان از حضور در جشنواره محروم شده،راه به جايي جز صفحات روزنامه ها و سايت ها و فضاي مجازي نمي برد و برخي هم اين فرياد را فروخورده و سكوت پيشه مي كنند،گروهي با توسل به يك اظهارنظر كلي، تلاش مي كنند زهر اين اعتراض ها را كم كنند. اين درست است كه فيلم هاي ورودي هر جشنواره نتيجه سليقه "همان هيات انتخاب "با نفرات محدود و جوايز نيز حاصل "نگاه هيات داوراني مشخص"است،اما چگونه مي توان اعمال نظرهاي پنهان "برخي نهادها"و"سازمان ها"را كه گاه به بيرون درز مي كند،در اين اظهارنظر كلي، جاي داد؟ مجيدرضا مصطفوي از فيلمسازان نسل جوان سینمای ایران است كه هرچند فيلم جديدش مورد توجه اعضاي هيات انتخاب قرار گرفت اما از رقابت فجر سي‌وششم دور ماند. نکته قابل تامل اینکه وقفه‌ چندساله بين فيلم اول او؛"انارهای نارس" و اثر متاخرش؛"آستیگمات"، بیش از هر چیز به نفع قوام‌ يافتگي این فیلم تمام‌ شده است. "آستیگمات" فيلمي خوش‌ساخت با سوژه‌اي جسورانه و جذاب است كه چند قدم جلوتر از فيلم قبلي او قرار مي‌گيرد.اين پختگي در رويكرد به مضمون و اجرا و بخصوص تشخیص درست ریتم درونی درام که متناسب با التهاب دوران بلوغ قهرمان نوجوان فیلم است،امتياز مهم این اثر به شمار می رود. فیلمی كه اميد است با دريافت پروانه نمايش بتواند با مخاطب خود ارتباط برقرار كند و فتح بابی برای رویکرد به این سوژه نو باشد که نیاز مهم سینمای ایران است. مهتاب نصير پور،محسن كيايي،باران كوثري،حسين پاكدل،هادي حجازي فر،سيامك صفري،بهنوش بختياري،حسام محمودي،محمد شاكري و نيكي كريمي بازيگران فيلم سينمايي "آستيگمات" هستند.



ثبت دیدگاه شما

ديدگاه کاربران